Trainingen najaar 2025 – Peter & Maarten

In het schooljaar 2024 – 2025 heeft Peter Liljedahl in november en mei (binnenkort) verschillende trainingsdagen verzorgd in Nederland. Ook in het najaar van 2025 komt Peter weer naar Nederland. De trainingen die hij dan verzorgt zijn een vervolg op trainingen die je mogelijk al in schooljaar 2024 – 2025 hebt gevolgd.

Schooljaar 2024 – 2025
Op 21 mei 2025 verzorgt Peter een beginnerstraining (day 1). Deze heeft hij ook in november bij Toetsrevolutie verzorgd. Bij Toetsrevolutie heeft hij ook een vervolgcursus verzorgd, waarbij de nadruk ligt op het zelf ontwerpen van BTC-lessen (day 2).

Schooljaar 2025 – 2026
Op maandag 1 december 2025 zal Peter de day 2 training nogmaals verzorgen. Op dinsdag 2 december verzorgt hij een day 3. Bij deze training ligt de nadruk op toetsing. Hierbij moet zowel gedacht worden aan summatief toetsen als formatief handelen. Beide trainingen zullen van 9:00 tot 16:00 duren en vinden plaats in Cursus- en Vergadercentrum Domstad in Utrecht.

De workshop van Peter kost €200 en is volledig in het Engels.

Mocht je de beginnerscursus gemist hebben, dan verzorgt Maarten Müller die training op 7 oktober. Ook deze training duurt van 9:00 tot 16:00 en is in Cursus- en Vergadercentrum Domstad in Utrecht.

De workshop van Maarten kost €150 en is volledig in het Nederlands.

Aanmelden voor trainingen kan hier.

Hieronder de inhoud van de trainingen zoals door Peter Liljedahl omschreven:

Day 1: Building Thinking Classrooms
Much of how classrooms look and much of what happens in them today is guided by institutional norms laid down at the inception of an industrial-age model of public education. These norms have enabled a culture of teaching and learning that is often devoid of student thinking. In this workshop, participants will experience some of the results of over 15 years of research into how teachers can transform their classrooms from a space where students mimic to where students think. The practices discussed will intertwine with, and make extensive references to, the best-selling book, Building Thinking Classrooms in Mathematics (Grades K-12): 14 Teaching Practices for Enhancing Learning.

Day 2: A Deep Dive into the Heart of Building Thinking Classrooms: Thin-Slicing
In this workshop participants will participate in thin-slicing a curricular topic for use in a thinking classroom. The workshop will dive deep into the pragmatics of thin-slicing as well as the theoretical, philosophical, and mathematical structures that thin-slicing is built upon and that makes it such an effective tool for covering content in a thinking classroom.  The practices discussed will intertwine with, and make extensive references to, the recently published book, Mathematics Tasks for the Thinking Classrooms (K-5 and 6-12).

Day 3: Assessment in a Thinking Classroom
The new landscape of mathematics teaching and learning is vastly different from the way we have become accustomed to thinking about mathematics. There is now a focus on process over product, understanding and self-authored procedures are given prevalence, and even what constitutes mathematical knowledge is changing. In the midst of all of this change one thing is becoming blatantly obvious – our traditional methods of assessing students are no longer adequate. We need to rethink and reorient our assessment practices to better align with the changing curriculum, our evolving teaching practices, and the new goals for education. In this session we will begin this reorientation. Teachers will leave with a greater insight into the need and use of progressive assessment, as well as some of the tools to begin to design and utilize alternate assessment practices in their own teaching. This workshop will intertwine with, and make extensive references to, the best-selling book, Building Thinking Classrooms in Mathematics (Grades K-12): 14 Teaching Practices for Enhancing Learning.

Bladwijzer de permalink.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *